Kruche pomarańczowe ciasteczka

Bardzo smaczne ciasteczka. Przepis znaleziony na blogu Macierzanki i oczywiście cytuję za autorką.
  • 400 g mąki
  • 200 g masła
  • 1 jajko + 2 żółtka
  • 150 g cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • skórka otarta z 1 pomarańczy
  • 1 jajko
  • 1 łyżka mleka
  • gorzkie kakao
Z wszystkich składników zagniatamy ciasto (na początku siekamy wszystko nożem, aż masło będzie w małych omączonych kawałeczkach). Na początku będzie się kruszyć, ale potem stanie się plastyczne. Gotowe ciasto zawijamy w folię i wkładamy do lodówki na min. 2 godziny (ja zagniotłam wieczorem, a ciasteczka piekłam rano).
Wyjmujemy ciasto z lodówki i odstawiamy na ok. 30 minut. Odkrawamy kawałki i wałkujemy na ok. 2 mm grubości. Wykrawamy ciasteczka. Smarujemy delikatnie jajkiem roztrzepanym z łyżką mleka. Posypujemy ciasteczka kakao. Ja użyłam gotowych szablonów, ale można samemu wyciąć szablony z kartonu.
Ciasteczka pieczemy ok. 15 minut w piekarniku nagrzanym do 180 st. C.

Komentarze

  1. Jestem ciekawa ich smaku - może się i ja skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam ciasteczka wszelkiej maści. pomarańczowe tym bardziej;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ania- skuś się, są smaczne, takie kruche i pachnące..

    Panna Malwinna - skoro uwielbiasz takie ciasteczka to musisz spróbować...

    OdpowiedzUsuń
  4. Twoje też są fajne te ciasteczka i do tego pomarańczowe... to brzmi bardzo obiecująco:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.