Zrazy po węgiersku

Oto zrazy , ale prawdę mówiąc są to małe zraziki i bez żadnych dodatków w środku.. Bardzo smaczne...
  • 1 kg wieprzowiny ( schab bez kości lub od szynki )
  • 2 spore cebule
  • 1 łyżka mąki
  • 3 - 4 łyżki gęstej śmietany 30%
  • 2 - 3 łyżki  koncentratu pomidorowego
  • 1 czubata łyżeczka mielonej słodkiej papryki
  • 1/2  łyżeczki ostrej papryki
  • 1/2 l bulionu z kostki
  • 1 łyżka miodu ( może być cukier do smaku)
  • sól ,pieprz do smaku
  • olej do smażenia
Mięso pokroić w plastry i po rozbiciu uformować zgrabne, średniej wielkości zraziki. Obsypać pieprzem i solą, odstawić na co najmniej pół godziny do lodówki.
Cebule obrać posiekać w grubą kostkę, zrumienić na oleju i przełożyć do rondla, wraz z bulionem.
Mięso lekko oprószyć mąką i obsmażyć na gorącym tłuszczu, po czym przełożyć je do rondla. Zawartość zagotować, postawić garnek na płytce i na wolnym ogniu dusić do miękkości mięsa, około 40 minut.
Gdy to nastąpi, mięso wyjąć (bez cebuli). Cebulę w sosie zmiksować, następnie sos przecedzić przez gęste sito, a cebulę przetrzeć do sosu przez to sito. Tak otrzymany sos przełożyć spowrotem do rondla i zagotować.
W miseczce wymieszać śmietanę z koncentratem pomidorowym, obiema paprykami i dodać ją do sosu, dokładnie rozprowadzić, i zagotować. Sos powinien być dość gęsty. Jeśli tak nie jest, doprawić go płaską łyżką mąki ziemniaczanej wymieszanej z odrobiną zimnej wody, sos ponownie krótko zagotować. Tak przygotowany sos dosmaczyć miodem lub cukrem, solą i pieprzem.Do sosu przełożyć mięso.


Komentarze

  1. Rabiałam niedawno pulpety w takim wydaniu;) Uwielbiam zrazy i muszę chyba zrobić , bo już dawno nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zrazów od roku dosłownie nie jadłam. Też muszę zrobić.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.