Mrowisko

Przepis dość prosty, ale trzeba dość dużo czasu poświęcić na jego przygotowanie, ale naprawdę warto.
  • 8 jajek
  • 80 dkg mąki
  • 1 margaryna
  • 2 szkl.cukru
  • 1/2 szkl miodu
  • mak, rodzynki, wiórki kokosowe
Jajka roztrzepać z odrobiną soli. dodać mąkę i zagnieść ciasto. Ciasto ma być elastyczne i dość twarde.Rozwałkować bardzo cienko, wycinać  paski lub trójkąty.Faworki smażyć krótko na złoty kolor w rozgrzanym oleju. Osączyć na papierze z nadmiaru tłuszczu.W garnku rozpuścić margarynę, cukier i miód, gotować, aż składniki będą dobrze rozpuszczone a masa jednolita (ok 15 minut ).
Układać mrowisko..układać warstwę faworków i polać masą, posypać wiórkami, rodzynkami i makiem, znów warstwa faworków i polać masą itd.


Komentarze

  1. pierwszy raz widziałam mrowisko całkiem niedawno w telewizji w jakimś programie. To bardzo ciekawy wytwór ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. widziałam mrowisko już na kilku blogach i wciąż mnie intryguje :) fajnie Ci wyszło, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy wytwór to fakt, ale sporo z tym pracy. To mrowisko układał mój mąż.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jadłam oryginalne mrowisko w Puńsku i było pyszne. Może w tym roku część faworków na nie przerobię.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bravo! bravo! ale to nie wyglonda na mrowisko. to jest kopiec!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.