Mini pączki

Tłusty czwartek już był, ale jak zobaczyłam mini pączki musiałam je wypróbować i robiłam je wczoraj.Z tego przepisu wychodzi naprawdę dużo tych mini pączków. Ja wykrawałam literatką i wyszło około 150 szt.
Składniki na ciasto pączkowe:
  • 1 kg mąki pszennej tortowej
  • 50 g świeżych drożdży (pół opakowania)- ja dałam 3 torebeczki drożdży suchych po 7 g każdy
  • 100 g cukru
  • 500 ml ciepłego mleka
  • 2 całe jajka i 5 żółtek
  • 100 g oleju do środka ciasta + olej do smażenia pączków (można dać pól na pół olej i smalec)
  • 2 kieliszki wódki
Mąkę wymieszać z drożdżami suchymi ( ze świeżych rozrobić rozczyn- trochę mąki, cukru i drożdże), dodać pozostałe składniki i wszystko dobrze połączyć. Ja wymieszałam małym mikserem ze spiralkami.
Wyrobione ciasto zostawić w misce, w ciepłym miejscu do podwojenia objętości ok.2 godziny wyrastania.

Składniki na polewę:
  • 3 łyżki masy kajmakowej
  • 0.5 kg cukru pudru
  • 1 szkl. ciepłej wody
Wszystkie składniki dobrze zmiksować. Polewa powinna mieć konsystencję rzadkiego ciasta naleśnikowego. W razie potrzeby dolać więcej wody.
Wyrośnięte ciasto wyjąć z miski na blat, trochę wyrobić i rozwałkować na grubość 1 cm. Kieliszkiem o średnicy 3-4 cm wykrawać pączki, odkładać na bok na drugie wyrastanie ( 10-15 min).
Smażyć z obu stron na złoto-brązowy kolor.  Ciepłe zanurzyć w polewie.


Komentarze