Krokiety z serem i szynką

Krokiety , kotlety .. nie wiem jaka nazwa pasuje do tego przepisu.., ale ważne ,że są smaczne..
  • 9 łyżek mąki
  • ok. 3/4 szkl. mleka
  • 6 dag masła (4 łyżki)
  • 8 dag startego żółtego sera (ok. 5 łyżek)
  • 2 żółtka
  • 2-3 plasterki szynki
  • pęczek szczypiorku
  • sól
  • pieprz
  • mąka 
  • 1 jajko 
  • bułka tarta 

Masło rozpuścić w garnuszku , wsypać mąkę , podsmażyć , a następnie rozprowadzić mlekiem (jeśli masa wyjdzie bardzo gęsta - dolać trochę mleka , ale nie za dużo , bo będzie źle się potem formować). Odstawić z ognia , dodać ser , żółtka i dobrze wymieszać. Ostudzić i wstawić do lodówki na 15 minut. Dodać pokrojoną w kostkę szynkę i szczypiorek , przyprawić solą i pieprzem. Łyżką nabierać porcje masy i na stolnicy oprószonej mąką formować krokiety. Panierować w roztrzepanym jajku i tartej bułce i smażyć z obu stron.

Komentarze

  1. Ciekawy pomysł, muszą być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja głosuję za krokieto-kotletami:) Ciężko się zdecydować czym są bardziej:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe apetyczne kotleciki.. Bożenko daj gryza.. bo mi tak apetytu narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przychodzi w pracy taki czas kiedy zaczynam głodnieć. I właśnie w takim momencie znalazłam Twój przepis na te kotleciki. To jest katorga dla mej duszy kulinarnej, by teraz siedzieć za biurkiem i zajmować się powstaniem listopadowym, a nie przyrządzaniem sobie ich ;P

    OdpowiedzUsuń
  5. Na stole- są pyszne, spróbuj kiedy zrobić..
    Aniu-właśnie ciężko się zdecydować..u mnie miały bardziej kształt kotletów, a formować można różnie.
    Grażyno- zapraszam następnym razem jak będę robić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Staroświecki zakątek- ja czasem też przeżywam takie katusze widząc takie różne wspaniałości na blogach. [tylko ,że ja oglądam je w domu , a nie w pracy.]

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.