Grzyby w zalewie octowej

Grzybki w zalewie octowej..u mnie to akurat podgrzybki , ale w taki sposób można zrobić z każdymi grzybami..Zalewa do grzybów -to już sprawdzona od dawna przez moją mamę, tym razem dodałam troszkę gorczycy.
  • dowolne grzyby
  • 4-5 szkl. wody 
  • 1 szkl. octu 10% 
  • 3 łyżki cukru 
  • 1 łyżka soli 
  • ziele angielskie Cykoria
  • listki laurowe Cykoria
  • gorczyca Cykoria
Grzyby oczyścić, umyć, zalać wodą i zagotować.Pogotować około 5 minut. Odcedzić, wlać nową wodę, posolić. Gotować  (maślaki oko. 10 min, podgrzybki i borowiki około 30 min) wyjąć z wody odsączyć.Składniki na zalewę zagotować.Grzyby przełożyć do słoiczków, zalać gorącą zalewą tak, aby w każdym słoiczku był listek i ziele. Zakręcić, pasteryzować 20 minut. Słoiczki odwrócić do góry dnem i pozostawić tak do ostygnięcia.



Komentarze

  1. oj marynowane grzyby to kultowy produkt <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam! Ten przepis przypomniał mi, że muszę w końcu się wybrać na grzyby :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.