Zupa "majówka"

Maj zaczynamy zupą majówką..pyszna zupka wg przepisu Moniki [ klik]..u mnie z małymi zmianami..polecam zupkę , bo jest pyszna...U mnie zawsze wszystko jest na oko, nie mierzę ilości wody, nie ważę itp.

  • 2 l wody
  • 4 duże pomidory
  • 1 mała papryczka chili [ u mnie suszona]
  • 1 marchewka
  • 1 cebula
  • 4 ziemniaki
  • 1 cukinia [ u mnie ogórek zielony]
  • kawałek zielonej i czerwonej papryki
  • 20 dag białej kiełbasy
  • 40 dag karkówki [ u mnie pierś z kurczaka]
  • natka pietruszki
  • jogurt typu „grecki”
  • 2 łyżki musztardy sarepskiej [ u mnie delikatesowa ]
  • mieszanka suszonych warzyw z ziołami i przyprawami
  • sól, pieprz cayenne
  • 4 ziarna ziela angielskiego
  • 4 ziarna pieprzu
  • 2 liście laurowe
  • kolendra
  • majeranek
  • przetarty kminek – opcjonalnie
  • ostra papryka – opcjonalnie
Mięso pokroić w kostkę., dodać mieszankę suszonych warzyw i  gotować około 30 min [ u mnie krócej, bo miałam pierś z kurczaka] w 2 l wody.Następnie dodać obrane i pokrojone w kostkę warzywa oraz resztę przypraw[pomidory wcześniej należy sparzyć, obrać ze skórki]. Gotować wszystko do miękkości.W drugim garnku ugotować białą, surową kiełbasę. Po około 20 min kiełbasę wyjąć pokroić w kostkę. Wodę po tej kiełbasie przelać przez sitko i wlać do garnka z zupą.Na koniec gotowania zupki dodać musztardę oraz jogurt grecki.Podawać posypaną posiekaną natką pietruszki.
(Jeśli papryczka chilli będzie bardzo ostra, należy dodać jej tylko pół oraz zrezygnować z dodawania ostrej papryki w proszku).

Komentarze