Makaron domowy w rosołku lub pomidorowej

    Od dawna wiadomo, że co domowe to najlepsze..makaron taki swojski , zrobiony własnoręcznie..polecam..ja w sumie dawno nie robiłam takiego..no, a że  chęć mnie naszła to  zrobiłam..część wykorzystałam do rosołku,pomidorowej, a drugą część d innej potrawki..pokażę oczywiście [ też pyszna zupka wyszła].
    • 2 szkl.mąki
    • 2 jajka 
    • szczypta soli
    • kilka łyżek wody
    • lubczyk suszony
    Mąkę wysypać na blat, zrobić dołeczek i wlać roztrzepane jajka . troszkę wody i szczyptę soli i lubczyk.Wyrobić ciasto. W razie potrzeby podsypać  lekko mąką lub wlać jeszcze odrobinę wody.Ciasto rozwałkować na jak najcieńsze placki [ podsypywać mąką, aby ciasto nie przykleiło się do wałka].Rozwałkowane ciasto pozostawić  na około 1 godziny do przeschnięcia - u mnie w sumie było to tylko pół godziny.Następnie ciasto pokroić w wąskie paski [ długość makaronu będzie zależała od długości pasków ciasta] i przepuścić przez maszynkę do makaronu.Gotować w osolonej wodzie.Po ugotowaniu odcedzić, przelać zimną wodą i wykorzystać np.do rosołku, zupy pomidorowej.

    Komentarze