Zupa kwaśny klops

Zapraszam na kolejną zupkę..jak wcześniej zapowiadałam- na blogu będzie tych zupek pojawiać się więcej i częściej..mam nadzieję, że Was nie zanudzę tymi zupkami, a gotuję ich teraz dużo i codziennie , a nawet dwie jednego dnia..oczywiście gotuję nie tylko zupki i będą też inne przepisy..A teraz pokażę Wam pyszną zupkę, o nazwie kwaśny klops...w necie jest kilka wariacji , z ziemniaki lub bez, zakwaszana octem, sokiem z cytryny lub sokiem z ogórków kiszonych..Wszystko wedle własnego gustu.Moja zupka z sokiem z ogórków kiszonych..mniam..polecam.
  • około 3o dkg mięsa mielonego
  • 1 jajko
  • sól, pieprz
  • cebula
  • czosnek niedźwiedzi, majeranek
  • 2-3 marchewki
  • 1 pietruszka
  • kilka  ziemniaków
  • listek ,ziele
  • śmietana
  • ocet, sok z cytryny lub około 1 szkl.wody  po ogórkach kiszonych
  • opcjonalnie kasza manna ,kuskus lub płatki owsiane do zagęszczenia zupy
  • koperek
Do mięsa dodać jajko, pokrojoną cebulę i przyprawy. Wszystko razem wymieszać i formować małe klopsiki .Do garnka wlać wodę, dodać listek i ziele i zagotować.Do gotującej się wody wkładać klopsiki.Po kilku minutach dodać startą na tarce lub pokrojoną  marchewkę i pietruszkę oraz pokrojone w kostkę ziemniaki.Gotować do miękkości ziemniaków, następnie dodać ocet, sok z cytryny lub sok z domowych ogórkach kiszonych, na koniec dodać śmietanę.
Zupkę można zagęścić kaszą manną, kuskusem, lub płatkami owsianymi .

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.