Rogaliki drożdżowe z nutellą

Karnawałowe szaleństwo trwa i ja szaleję z pysznościami..tym razem co prawda rogaliki, a nie pączki..ale za to jakie smaczne....nadzienie do rogalików może być dowolne..u mnie były akurat z nutellą.Pomysł na takie rogaliki znalazłam tutaj.. ja zrobiłam z połowy porcji [ przepisy na pączki czekają na wypróbowanie, więc nie szalałam z większą ilością rogalików].
  • 1 kg mąki
  • 1 kostka drożdży
  • 1/2 kostki masła
  • 1 szkl. cukru
  • 1 3/4 szkl mleka
  • 2 całe jajka
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki wódki
  • nutella do nadzienia
Drożdże rozkruszyć, dodać 1 łyżkę cukru, 1/2 szkl. ciepłego mleka. Wymieszać i odstawić, aż rozczyn wyrośnie. Masło rozpuścić i wystudzić. Jajka i żółtka utrzeć z cukrem. Dodać mąkę, rozczyn i resztę mleka. Wyrabiać ciasto, po czym dodać masło i wódkę i dalej zagniatać.Odstawić do wyrośnięcia.Następnie ciasto rozwałkować na kształt koła,pokroić na 8 albo 16 części. Na każdym trójkącie nałożyć nadzienie i zwijać rogaliki od najszerszej części do najwęższej.[ można posmarować białkiem wymieszanym z odrobiną mleka i posypać cukrem ].Piec w nagrzanym do 170 stopni piekarniku przez około 15-20 minut.


Komentarze