Ciasto naleśnikowe z dodatkiem sody

Pomysł na ciasto naleśnikowe z dodatkiem sody znalazłam tutaj ..robiłam takie pierwszy raz i jestem zadowolona, chociaż musiałam dolać troszkę więcej wody i mleka, bo ciasto było gęste, ale to pewnie zależy od mąki.Takie usmażone naleśniki można wykorzystać do naleśników na słodko, wytrawnie, do krokietów.
  • 250 g mąki pszennej
  • 250 ml gazowanej wody mineralnej
  • 250 ml mleka
  • 2 jajka
  • 2 łyżki oleju
  • 1/2 łyżeczki soli
  •  szczypta cukru
  • szczypta sody oczyszczonej 
Wszystkie składniki dokładnie wymieszać albo zmiksować.Patelnię dobrze rozgrzać,wlewać niewielką ilość ciasta, dokładnie rozprowadzać po dnie patelni. Naleśniki smażyć z obydwu stron, odwracając delikatnie łopatką.

Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Szczypta sody to nie jest szpikowanie...jej wcale nie czuć.Nikogo nie zmuszam do dodawania sody, ja po prostu podzieliłam się przepisem znalezionym w sieci i wypróbowanym przeze mnie.

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.