Biszkoptowo-herbatnikowe z twarogiem

Miałam wiaderko twarogu pomarańczowego [ pierwszy raz taki twaróg kupiłam , ale myślałam , że będzie lepszy] ..i trza było coś z nim zrobić i przez przypadek natrafiłam na przepis z wykorzystaniem nawet takiego samego twarogu..w sumie zwykły twaróg też się nada..I pierwszy raz spotkałam się z dodaniem pokruszonych herbatników zarówno do biszkoptu jak i do masy twarogowej.Pomysł na takie ciacho znalazłam tutaj. Ciasto ogólnie dobre, tylko żałuję , że nie nasączyłam choć troszkę biszkoptu.

Biszkopt:

  • 4 jajka
  • 6 łyżek cukru
  • 6 łyżek mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • herbatniki kakaowe 250 g 
Masa:
  • 600 g serka pomarańczowego
  • 1 czubata łyżeczka żelatyny
Białka ubić z cukrem, dodać żółtka i wymieszać. Następnie dodać mąkę wymieszaną z  proszkiem do pieczenia.Delikatnie wymieszać, na koniec dodać połowę herbatników [ połamanych na mniejsze cząstki herbatniki. Wymieszać i przełożyć ciasto na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Piec  około  25 minut w 170 stopniach.Upieczony biszkopt wystudzić.
Żelatynę rozpuścić w 3 łyżkach wrzątku. Do twarogu dodać lekko wystudzoną żelatynę i  zmiksować, następnie dodać pozostałe pokruszone herbatniki.Delikatnie wymieszać i wyłożyć na biszkopt [biszkopt można lekko nasączyć]. Dowolnie udekorować- zetrzeć na wierzch czekoladę lub dwa pokruszone herbatniki. Odstawić do zastygnięcia.

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.