Babeczki z musem jabłkowym

Szybkie do zrobienia babeczki..ja co prawda mam specjalne foremki do babeczek, ale postanowiłam zrobić je w foremce na mufinki..wg mnie robi się je troszkę szybciej..nadzienie może być dowolne, u mnie mus jabłkowy .
  • 100 g masła
  • 100 g gęstej kwaśnej śmietany
  • 1 żółtko
  • 220 g mąki pszennej
  • 1 łyżka cukru pudru
  • szczypta soli
Masło posiekać z mąką i cukrem pudrem, dodać śmietanę, żółtko, sól i zagnieć ciasto. Zawinąć w folię i schłodzić w lodówce przez około pół godziny.Ciasto rozwałkować, wyciąć foremką okrągłe ciasteczka .Ułożyć ciasto w foremce na mufinki. Na dno ciasteczek wysypać ziarna fasoli. Wstawić ciasteczka do nagrzanego do 180° piekarnika.Piec , aż ciasteczka się zarumienią.

Mus jabłkowy
  • jabłka
  • cukier do smaku
Jabłka zetrzeć na tarce na dużych oczkach. Wrzucić do garnka, gotować mieszając co jakiś czas, gotować aż jabłka się rozgotują.Dodać cukier i gotować jeszcze ok 3-5 minut. Ja dodatkowo dodałam troszkę suchej galaretki w proszku.Gotowym musem napełnić upieczone babeczki.Dowolnie udekorować.

Komentarze