Babka bez jajek , z olejem rzepakowym

Brak jajek w domu, brak chęci wyjścia do sklepu, a coś słodkiego zjadłoby się...ale jest i na to rada...babka bez jajek..no i najważniejsze szybko się robi..wystarczy wymieszać składniki łyżką , przelać do foremki i upiec..Olej rzepakowy jest naturalnym źródłem steroli roślinnych oraz witaminy E i dlatego często wykorzystuję w swojej kuchni..tym razem upiekłam babkę z jego dodatkiem.
  • 3/4 szkl.oleju rzepakowego
  • 1,5 szkl.jogurtu naturalnego
  • 350 g mąki 
  • 220 g cukru
  • ¾ łyżeczki sody oczyszczonej 
  • 2,5 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • dowolne bakalie
W jednej misce wymieszać suche składniki, a w drugiej mokre. Następnie suche wymieszać z mokrymi i bakaliami Piec w rozgrzanym do 160 stopni piekarniku przez około 50 minut.Wystudzić na kratce.Polać polewą , dowolnie udekorować.


Komentarze

  1. Ciekawa propozycja z babką bez jajek. Kiedyś używałam do wypieków oleju rzepakowego. Pięknie się prezentuje ciasto. Pozdrowionka! :) Megly (megly.pl)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.