Pizza na grubym spodzie pszenno-żytnim

Święto pizzy też trza jakoś uczcić..ja zrobiłam ciasto z mieszanki dwóch mąk -oczywiście z Młynomagu..mąki tortowej i mąki chlebowej żytniej..z tej porcji można zrobić dwie cienkie pizze lub jedną na grubym spodzie..u mnie akurat jedna okrągła na grubym spodzie....dodatki do pizzy oczywiście można dać wg własnego gustu..ja po raz pierwszy użyłam grzybów mun ze Skworcu..wystarczy kilka takich suszonych grzybków ugotować, a następnie pokroić w paseczki.
dodatkowo

Przygotować rozczyn z drożdży, mleka i cukru i pozostawić do wyrośnięcia. Dodać do niego mąkę ,olej, jajko i szczyptę soli.Wyrobić ciasto i odstawić do wyrośnięcia.Grzyby mun zalać wrzącą wodą i odstawić na kilka minut, a następnie gotować około 15-20 minut.Odcedzić i pokroić w cienkie paseczki.Ciasto rozwałkować na kształt koła, na samym brzegu wokoło posypać serem żółtym i zawinąć ciasto dociskając do ciasta.Środek ciasta posmarować np.ketchupem, posypać startym serem,ułożyć pokrojone dodatki :kiełbasę [ ja troszkę podsmażyłam] , ogórka , paprykę i grzyby mun.Wstawić do piekarnika i piec, pod koniec pieczenia posypać startym serem żółtym.








Komentarze