Chleb na serwatce

Ten chlebek piekłam parę dni temu, wykorzystując serwatkę po twarogu..przepis znalazłam tutaj..ja swój chlebek piekłam w multicookerze.Mój chlebek troszkę za bardzo się spiekł, chyba za dużą temperaturę ustawiłam , albo za długi czas pieczenia [ jeszcze się uczę pracy z multicookerem]..no i zamiast wysmarowania misy olejem , posypałam mąką..zresztą widać to na zdjęciu. 
  • 350 g serwatki
  • 30 g świeżych drożdży
  • 1,5 łyżeczki cukru
  • 400 g mąki pszennej typ 650
  • 70 g mąki żytniej razowej
  • 1,25 łyżeczki soli
Do miski wlać serwatkę, dodać cukier i pokruszone drożdże. Wymieszać, aby drożdże się rozpuściły. Dodać obie mąki i sól.Wyrobić ciasto i przełożyć do misy multicookera ,ustawić program Yogurt - na 1 godzinę do wyrośnięcia .Ustawić program Bake na 2 godziny ,temperatura 180 stopni. Po połowie czasu pieczenia chleb przewrócić na drugą stronę.Po upieczeniu wystudzić na kratce.


Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.