Bułeczki belgijskie




Ostatnio u mnie brak wolnego czasu..przepisów do opublikowania cała masa...a teraz zapraszam na wędrówkę  z Formułą 1 i Darią .. tym razem na Grand Prix Belgii.Bułeczki przed chwilą pieczone...Ponoć belgijskie...a czy takie są to ja nie wiem, ale wiem jedno, ze są smaczne..
  • 500 g mąki pszennej
  • 1 ,5 łyżeczki soli
  • 1 opakowanie suszonych drożdży
  • 180ml ciepłej wody (lub odrobinę więcej)
  • 120ml letniej mleka
  • 1 łyżeczka cukru
Mąkę przesiać i wymieszać z solą.Drożdże rozpuścić w 1/4 szkl. wody wraz z cukrem; odstawić na 15 minut. Do mąki dodać miksturę drożdżową, mleko i sól. Zacząć wyrabiać, stopniowo, w miarę potrzeby dodając resztę wody. Ciasto wyrabiać około 10 minut. Ma powstać gładkie, miękkie, elastyczne ciasto. Jeśli będzie za suche dodać nieco więcej wody. Miskę natrzeć odrobiną oliwy (lub olej) przełożyć do niej ciasto, przykryć folią i odstawić na 2 godziny.
Po upływie czasu, ciasto wyjąć na oprószoną mąką blat, podzielić na 8 -10 części i pozostawić na 5 minut. Następnie z każdej części uformować zgrabne owalne bułeczki. Wszystkie ułożyć na blaszce i ostawić na 30 minut do wyrośnięcia. Następnie drewnianym patyczkiem (rączką od łyżki ) w każdej zrobić wgłębienie, przyciskając patyczek prawie do spodu (starając się przy tym, aby ciasto nie pękło ) [ ja nacięłam ostrym nożem]i odstawić na kolejne 15 minut. Przed włożeniem do piekarnika bułeczki z wierzchu lekko spryskać wodą (można pominąć).Piec przez około 20 -30 minut(w zależności od wielkości) w 180*C. Studzić na kratce.







Wspólne gotowanie z Formułą

Komentarze

  1. mniam! wyglądają idealnie! jestem strasznie ciekawa smaku!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają pięknie, jak z piekarni:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam blogi, na których widać po kolei jak coś zrobić! Bułeczki wyglądają świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo Ci dziękuję, że znalazłaś chwilkę, żeby dołączyć do akcji. Bardzo apetyczne bułeczki upiekłaś :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.