Weizenbrot-niemiecki chleb pszenny wolnorosnący




Dawno nie piekłam chleba..a z racji gotowania z Formułą 1 na Grand Prix Niemiec, wydarzenia które utworzyła Daria, wynalazłam przepis na chlebek niemiecki..prosty do zrobienia..tylko czas rośnięcia jest dość długi [ u mnie co prawda był krótszy niż w przepisie , bo coś około 30 godzin]..i na dodatek w lodówce..Warto zrobić..u nas zjedzony prawie od razu na ciepło..tak po prostu był odrywany ..zresztą widać to na zdjęciu...
  • 500 g mąki pszennej chlebowej
  • 360 g wody
  • 1 i 1/2 łyżeczki soli
  • 10 g świeżych drożdży
Do miski wsypać mąkę i sól, wlać drożdże rozrobione z wodą. Wymieszać i wyrobić krótko, do momentu dokładnego połączenia składników. Uformować ciasto w kulę, miskę przykryć szczelnie i po 30 minutach umieścić w lodówce na 48 godzin. W tym czasie nie mieszać, nie składać i nie zaglądać. Ciasto ma powoli rosnąć w niskiej temperaturze.
Po dwóch dobach wyjąć pojemnik z ciastem z lodówki, odkryć i ocieplić w temperaturze pokojowej przez 40-60 minut.
Potem przełożyć ciasto na wysypaną mąką stolnicę i ostrym nożem podzielić na dwie części. Nie niszczyć struktury wewnętrznej ciasta - nie wyrabiać i nie zagniatać! Lekko uformować podłużne chleby, po czym skręcić je dwukrotnie spiralnie (jak paluszki z ciasta francuskiego) [ zapomniałam skręcić] posypać mąką i przykryć ściereczką. Jeżeli będziemy piec na blasze, to umieszczamy chleby od razu na niej - posypanej mąką lub otrębami. Pozostawić do napuszenia na ok 40-60 minut. W tym czasie nagrzać piekarnik do 250 stC
Można piec na blasze lub na kamieniu. W obu wypadkach należy naparować piekarnik (można umieścić na dnie pieca naczynie z wodą lub wrzucić garść kostek lodu). Wsunąć chlebki do upieczenia na 20-25 minut.




Chlebek  dodaję do Akcji "Na zakwasie i na drożdżach", tym razem prowadzi Łucja.

Wspólne gotowanie z Formułą - Grand Prix Niemiec

Komentarze

  1. Ciekawy przepis, nigdy takiego nie widziałam. W przyszłości wypróbuje, bo lubię piec chleb. :))

    Pozdrawiam

    nutkaciszy.blogspot.com
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny przepis! Może kiedyś wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi się podoba ten przepis i na pewno upiekę :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.