Ciasto z masą truskawkową i śmietanową

    Pisałam wcześniej, że zachciało mi się jakiegoś ciasta.. upiekłam ciasto biszkoptowe z dodatkiem margaryny w ciapki z dodatkiem kawy...a potem ...nie wiedziałam co dalej..ale pomału coś już zaczęło się składać w całość..ale jak to u mnie kiepsko bywa z czasem..i nie czekałam aż masa truskawkowa zastygnie..i układałam dalej..i nie wyszło tak jak miałam na myśli..ciasto mogłam też pokroić na węższe paski..ale i tak ciasto było pyszne.. ...Pomysł na masę z przetartych truskawek z dodatkiem budyniu i galaretki podpatrzyłam tutaj.

    Ciasto:
    • 5 jajek
    • 22 dkg margaryny
    • 20 dkg cukru
    • 25 dkg mąki pszennej
    • 5 łyżek mleka
    • 2 cukry waniliowe
    • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
    • 1-2 łyżki kawy rozpuszczalnej
    Masa truskawkowa:
    • 1 kg  truskawek
    • 3/4 szk. cukru
    • 2 galaretki [ u mnie wiśniowa i truskawkowa]
    • 2 budynie śmietankowe
    Masa śmietanowa:
    • 500 ml schłodzonej śmietany 30%
    • 3 łyżeczki żelatyny + 1/3 szk. wody
    • 3 łyżeczki cukru pudru

      Margarynę utrzeć z cukrami,dodawać stopniowo jajka.Wlać mleko i wsypać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia.Zmiksować wszystko razem.Podzielić na połowę, do jednej części dodać kawę i wymieszać.Przełożyć ciasto do foremki .Ciasto wykładać w dowolny sposób, można tak jak ja łyżką dowolnie lub tak jak zebrę od środka po 2 łyżki na przemian.Piec w temperaturze 200 przez około 20 minut.Przekroić na połowę.Jedną połowę pokroić na kilku centymetrowe pasy.

      Do garnka wlać 3/4 szk. wody, dodać truskawki [ kilka zostawić] i cukier. Gotować 10-15 minut, po czym przetrzeć przez sito. Całość ponownie zagotować, dodać galaretki (proszek) oraz budyń rozcieńczony w 3/4 szk. wody. Całość dokładnie wymieszać i chwilę pogotować. Część letniej masę wyłożyć na jedną część biszkoptu , na to ułożyć 3 paski ciasta zostawiając odstępy.Między paskami wylać część ciasta , ułożyć pozostałe paski ciasta i znów masa truskawkowa.Schłodzić.

      Żelatynę rozpuścić w ciepłej wodzie, ostudzić. Śmietanę ubić, pod koniec ubijania dodać cukier puder i żelatynę. Masę śmietanową szybko wyłożyć na masę truskawkową.[Ja wyłożyłam część masy, ułożyłam truskawki i zalałam resztą masy].Całość posypać np.pokruszonymi herbatnikami. Schłodzić.










    Kawa ...I co dalej?

    Komentarze

    1. Zachwycające i pomysłowe, ale żeś się Kobieto napracowała. :)

      OdpowiedzUsuń
    2. Ale śliczne pyszności :-) jestem pod wrażeniem :-)

      OdpowiedzUsuń

    Prześlij komentarz

    Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
    Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.