Knekkebrød i czerwcowa piekarnia


Amber a dokładniej to Marzena z bloga Zacisze kuchenne w tym miesiącu zaproponowała chlebek norweski..w sumie to nie wygląda jak chleb, ale jak sucharki ..i postanowiłam spróbować upiec ..upiekłam..ale jakoś mi ten chlebek nie przypadł do smaku..no, ale wiadomo..każdy ma inne gusta i smaki..ja co prawda nie dałam siemienia lnianego, bo nie miałam, ale ciut pozwiększałam resztę dodatków.

  • 200 ml otrębów pszennych Kupiec 
  • 200 ml płatków owsianych Kupiec
  • 200 ml pestek dyni
  • 200 ml pełnoziarnistej mąki żytniej
  • 200 ml ziaren słonecznika
  • 100 ml siemienia lnianego [ nie dałam]
  • 100 ml ziaren sezamu
  • 2 łyżeczki soli
  • 700 ml wody
Wszystkie składniki wymieszać i odstawić na 10 minut.
Wyłożyć blachę papierem i rozsmarować ciasto cieniutko  równą warstwą.Wstawić do nagrzanego piekarnika do 150 stopni z termoobiegiem na 10 minut.Po 10 minutach wyciągnąć i pokroić na prostokąty. Wstawić ponownie do piekarnika jeszcze na 30-40 minut.Wyciągnąć i odstawić do wystygnięcia – po ostygnięciu stwardnieje.Najlepiej przechowywać w szklanym lub ceramicznym pojemniku z przepuszczalną pokrywką.
Instrukcję wykonania możecie obejrzeć na przykład tutaj.




Komentarze

  1. Pyszne chrupki!
    Dziękuję Bożenko za czewcowe pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniale upieczony, mnie bardzo zasmakował :) Dziękuję za wspólne czerwcowe chwile!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyszło nam pysznie, prawda? pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ślicznie Ci się upiekł! dziękuję za wspólne pieczenie :) u nas to hit domowy! dzieciaki uwielbiają :)
    dopiszesz mnie do listy?
    pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie miałaś siemienia... i to jest właśnie fajne w tym przepisie, że można go potraktować bardzo elastycznie i upiec na miarę zasobów spiżarni.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. I tym razem Bożenko fajnie bylo razem piec, dziekuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepis tak prosty, że warto powtórzyć ten wypiek, pozdrawiam i dziękuję za wspólne pieczenie !

    OdpowiedzUsuń
  8. Skoro ten zestaw składników nie przypadł Ci do gustu,
    możesz zawsze pokombinować z innymi;)
    Nam smakował bardzo i z pewnością upiekę go jeszcze nie raz:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie jadłam jeszcze takiego pieczywa

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie dziękuję za wspólny czas w piekarni:-) Choć żałuję, że nie przypadł Ci do gustu. Nam posmakował bardzo;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja tez nie dałam siemienia (ani pestek dyni) ale bardzo mi ten wypiek smakował i będę powtarzać z różnymi składnikami. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Może spróbuj z innymi ziarnami, będzie lepszy? Ale za to piękny Ci wyszedł. Pozdrawiam i dziękuję za wspólne pieczenie, Ela

    OdpowiedzUsuń
  13. Nam o dziwo zasmakował, tylko chrupkość stracił po nocy, ale może to dlatego, że nie miałam odpowiedniego pojemnika i kisił się w słoiku... dzięki za wspólny czas!

    OdpowiedzUsuń
  14. Myslę, ze fajnie można z tym przepisem pokombinować.
    Dla mnie super.
    Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Chlebek idealny !
    Dzięki za wspólny czas :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pychotka! Muszę upiec następne-przepis to znakomite pole do popisów^^
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyszly super, aż szkoda, że Wam nie zasmakowały. Dziękuję za wspólną akcję!

    OdpowiedzUsuń
  18. Smaczne zdrowe pieczywo :) Będziemy do niego wracać! Dziękuję za wspólne pieczenie!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.