piątek, 23 maja 2014

Rosół z kluskami lanymi



Pyszny rosołek..na pewno posmakuje każdej mamie i nie  tylko mamie..
  • skrzydełka , udka lub porcje rosołowe
  • 2 marchewki
  • 1 cebula (opalona w całości nad płomieniem kuchenki gazowej
  • 1 por [biała część]
  • sól, wegeta
  • liście laurowe
  • ziele angielskie
  • koperek
Marchewkę obrać, cebulę opalić ,kurczaka umyć.Wszystkie składniki umieścić w dużym garnku i zalać wodą. Doprowadzić do wrzenia i zmniejszyć ogień do minimum .W trakcie gotowania zbierać "szumowiny".Doprawić w razie potrzeby. Odstawić z ognia.
  • 4 łyżki mąki
  • 2 jajka
  • sól
  • lubczyk
Jajka wbić do miseczki, dodać sól, mąkę i ucierać, aż na powierzchni ciasta ukażą się pęcherzyki powietrza.Wlewać ciasto cienkim strumieniem na gotującą się wodę, mleko lub bulion. Zamieszać kluski i gotować 2 minuty. Ja mam specjalny ''przydaś'' do klusek , ale można takie kluski zrobić lejąc ciasto przez lejek...kluski można robić różne ..w zależności od ilości mąki..




Co mamy dla mamy? Dzień Matki 2014

4 komentarze :

  1. smak z dzieciństwa:) mama robiła mi taki rosołek;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetycznie to wygląda. Palce lizać. Gratuluję pomysłu i zapraszam też do mnie na stronę
    www.odpowiedzinatrudnepytania.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Pamietam lane kluski, jako najwiekszy koszmar dziecinstwa...
    Po wielu, wielu, wieeelu latach okazalo sie, ze to moja mama je malo apetycznie robila
    :)
    Milo, ze jestes w akcji mamowej.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.