Chleb drwala

Dawno nie piekłam chleba...i dlatego dziś upiekłam aż dwa....jeden z nich to chleb drwala ..z gotowej mieszanki od Pana Adama..Takie mieszanki to super sprawa...wystarczy tylko woda i zawartość torebek...Ta gotowa mieszanka zawiera trzy torebki..jedną z mąką , drugą z drożdżami, a trzecią z dodatkami..czyli pestkami dyni i siemienia lnianego oraz ziarnami słonecznika.Ja ziarna i pestki wsypałam do misy robota [ co widać poniżej na zdjęciach , dolałam wodę itd..] ale potem wyjęłam ciasto z misy i zagniatałam ręcznie...robot coś miał opory..Chlebek wyszedł pyszny....


Sposób przygotowania w piekarniku:
  1. Zawartość średniej torebki wsypać do naczynia i zalać ciepłą wodą [310g/30oC] na 2 godziny.
  2.  Po 2 godzinach dodać zawartość małej oraz dużej torebki i mieszać składniki przez 20 minut -[mieszanie]
  3. Po 20 minutach mieszania odstawić ciasto pod przykryciem na 30 minut -[leżakowanie]
  4. Po 30 minutach leżakowania ukształtować i przełożyć do formy, przykryć i odstawić w ciepłe miejsce aż podwoi objętość [50-90 minut] -[garowanie]
  5. Po garowaniu wstawić do nagrzanego piekarnika[ 220 stopni] i natychmiast spryskać od góry ciepłą wodą przez 5 sekund -[parowanie]
  6. Wypiekać w temp.220 stopni przez 3 minuty, a następnie zmniejszyć temperaturę do 18 stopni i wypiekać dalej przez 30 minut[ razem 33 mniuty]-wypiek
Sposób przygotowania w wypiekaczu:
  1. Zawartość średniej torebki  wsypać do wypiekacza , zalać wodą[300g/30oC]  i pozostawić na 2 godziny.
  2. Po 2 godzinach dodać zawartość małej oraz dużej torebki i ustawić program podstawowy.











Komentarze

  1. Wszyscy pieką chleby,,możesz mi powiedzieć,czy jest jakaś różnica przy pracy z drożdżami w proszku,bo ja używam tylko świeżych i zawsze mi się wydawało,ze te w proszku gorzej wyrastają?Twoj chleb wspaniały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten chleb jest akurat z gotowej mieszanki...ja zazwyczaj też piekłam z dodatkiem świeżych drożdży..też nie byłam przekonana do suchych drożdży..ale piekłam dziś również inny chlebek i dodałam chyba po raz pierwszy suszone drożdże ..i chlebek wyszedł również pyszny ..[ przepis wkrótce na blogu].

      Usuń
  2. Witam Bożenko.Ja dużo piekę na drożdżach instant.Jest to bardzo wygodne,nie trzeba robić rozczynu,a ciasta wychodzą takie same jak na świeżych.Ten chlebek wygląda super-jestem ciekawa smaku.
    Pozdrawiam serdecznie i miłego dnia!!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.