Sznycle pruszkowskie



Prosty i szybki sposób na obiad...robiłam te sznycle jakiś czas temu jak byłam chora...kiedyś taką kiełbasę smażyłam jak schabowe , panierowałam w mące, jajku ,a potem w bułce tartej..tym razem zrobiłam ciut inaczej i według książki Kuchnia Polska są to sznycle pruszkowskie..
  •  8 plasterków (ok. 40 dag) grubej kiełbasy (szynkowa, krakowska, mortadela itp.)
  • 1 szkl. przesianej mąki pszennej
  • 2 jajka
  • garść posiekanej zieleniny (natka pietruszki, tymianek, majeranek, szczypiorek) lub 1 łyżeczka ziół prowansalskich lub suszonego tymianku albo oregano
  • 2-3 łyżki śmietany lub mleka
  • sól, mielona ostra papryka
  • tłuszcz do smażenia
Z mąki, jajek, śmietany i szczypty soli oraz papryki przygotować ciasto, odstawić na 30 minut. Wymieszać z posiekaną zieleniną. Plastry kiełbasy maczać w cieście
i smażyć z obu stron na złoty kolor. Podawać najlepiej z surówką i pieczywem albo ziemniakami z wody lub frytkami.
Wersja dla wegetarian
Wegetarianie zamiast mięsa mogą wykorzystać steki sojowe, uprzednio ugotowane w esencjonalnym grzybowym rosole z kostki i dobrze odciśnięte.
Przepis z książki -Kuchnia Polska -Małgorzaty Caprari 2006

Z książką w kuchni zaproszenie

Komentarze

  1. Chyba się skusimy i zrobimy sobie takie sznycle. Fajny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  2. W czasach kryzysowych robiłam takie sznycle z mortadeli, niedawno próbowałam, ale było niesmaczne. Chyba ta dzisiejsza mortadela jest gorsza od tamtej. Ale nie pomyślałam o smażeniu lepszego gatunku (pewnie dlatego, że w kryzysie nie było wyboru). Mam ochotę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.