Naleśniki grójeckie

Wczoraj zaopatrzyłam się w jabłka..i dlatego znów jabłka...rano były pancakes z jabłkami, a teraz naleśniki..i po raz drugi dziś dołączam się do akcji Cała Polska smaży naleśniki..przepis na te naleśniki znalazłam w książce Kuchnia Polska..od siebie dodałam sos toffi..własnej roboty..przepis oczywiście podam w następnym poście.


Ciasto:
  • 25 dag mąki 
  • 3 jajka
  • 1 szklanka mleka
  • 1/2 szklanki gazowanej wody mineralnej
  • sól
  • 1 mała łyżeczka cukru
Nadzienie:

  • 50 dag jabłek 
  • 5 łyżek cukru 
  • sok i starta skórka z 1/2 cytryny 
  • 1 łyżka tartej bułki Oleofarm
  • mielony cynamon 
  • 1 łyżka margaryny lub masła do pieczenia 

Wszystkie składniki dokładnie wymieszać albo zmiksować.Patelnię dobrze rozgrzać,wlewać niewielką ilość ciasta, dokładnie rozprowadzać po dnie patelni. Naleśniki smażyć z obydwu stron, odwracając delikatnie łopatką. Jabłka obrać i zetrzeć na tarce z dużymi otworami, skropić sokiem z cytryny i wymieszać z pozostałymi składnikami. Na każdy naleśnik nakładać porcję farszu i zwijać w rulonik lub „w chusteczkę". Ułożyć na natłuszczonej formie do zapiekania i posypać wiórkami zimnej margaryny. Wstawić do nagrzanego piekarnika (180-200 °C) na 15-20 minut.Można polać np.sosem toffi..





Przepis z książki -Kuchnia Polska -Małgorzaty Caprari 2006

Z książką w kuchni zaproszenie

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.