Chleb tostowy


Dawno nie piekłam chleba tostowego..I oto proszę..i jak to u mnie czasem bywa brak zdjęcia głównego...Przepis zaczerpnięty Pracowni wypieków.
  • 20 g świeżych drożdży 
  • 250 ml ciepłej wody 
  • 1 łyżeczka miodu 
  • 1 łyżeczka golden syrup lub miodu 
  • 50 ml oliwy z oliwek 
  • 1 łyżeczka soli 
  • 60 g semoliny 
  • 350 g mąki pszennej 

Drożdże wkruszyć do miseczki, dodać wodę, miód, syrop, oliwę i sól.Dodać mąkę i zagnieść ciasto. Ciasto powinno być miękkie i elastyczne. Można zagnieść je również mikserem, najlepiej przy pomocy haka.Przełożyć do miski, przykryć folią i odstawić do wyrastania na ok. 40 minut.Formę keksową (o długości 26 cm) posmarować oliwą lub masłem. Wysypać tartą bułką/otrębami/makiem.Przełożyć ciasto, wierzch obsypać płatkami soli (opcjonalnie). Odstawić, by jeszcze podrosło (ok. 30 minut).Piekarnik nagrzać do 200 st C.Wstawić chleb i piec ok. 30-35 minut.Ostudzić na kuchennej kratce.


Chleb dołączam do lipcowej listy Wisełki"Na zakwasie i na drożdżach"





Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.