Ciasto z ...rabarbarem

Przed chwilą wyjęłam z piekarnika...jak myślicie jakie to ciasto? z jakim dodatkiem?
Przepis będzie troszkę później....jestem ciekawa co tam dzieje się w środku ..jest jeszcze za gorące żeby rozkroić...robiłam je pierwszy raz....troszkę pomyliłam się i nie zrobiłam tak jak było w przepisie..
Ciasto ..oczywiście z rabarbarem....a moja pomyłka była taka, że przeczytałam składniki..a nie doczytałam wszystkiego do końca i do rabarbaru dodałam mąkę ziemniaczaną, która miała być dodana do piany z białek..ale ciasto i tak wyszło.

  • 2,5 szkl.mąki
  • 0,5 szk.cukru pudru
  • 15 dkg margaryny
  • 3 żółtka 
  • 1 jajko
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 50 dkg rabarbaru
  • 4 łyżki cukru
  • 2 łyżki bułki tartej
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 3 białka
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
Rabarbar obrać z włókien i pokroić na plasterki.Zasypać cukrem , bułką tartą i cynamonem, odstawić na 1 godzinę.Z mąki , cukru , margaryny , żółtek, jajka i proszku do pieczenia zagnieść ciasto.Odstawić do lodówki na 30 minut.
2/3 ciasta wyłożyć do tortownicy unosząc boki.Cukier puder , białka i mąkę ziemniaczaną ubić na sztywną pianę, dodać rabarbar i wymieszać.Wyłożyć do tortownicy z ciastem, na wierzch poszczypać resztę ciasta.Piec w piekarniku nagrzanym do 170 stopni przez około 30-40 minut..aż się zarumieni..


Akcja rabarbar - IV edycja


Komentarze

  1. Zgaduję, że to szarlotka z rabarbarem. Przeczytałam Twój komentarz u Evenki i skoro prawdopodobnie upiekłyśmy to samo ciasto to muszę się podzielić pomysłem na jego spożytkowanie. Będę zaszczycona gdy zajrzysz do mnie :) http://daktylewczekoladzie.blogspot.com/2013/05/ciasto-okruszkowe-z-rabarbarem.htm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się..szarlotka z rabarbarem..byłam ..widziałam Twoje ciasto..i jednak piekłyśmy inne..moje nieudane to było kakaowe ciasto babuni..

      Usuń
  2. Bogato nadziane;)
    Dziękuję za dodanie przepisu do akcji i pozdrawiam:)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chęcią dołączyłam się do akcji..pozdrawiam...

      Usuń
  3. pyszne, na pewno wypróbuję przepis,bo uwielbiam kruche ciacha, a jeszcze z rabarbarem jako dodatkiem to już w ogóle bajka,a o jakich wymiarach była blaszka do pieczenia jeśli można podpytać?pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto robiłam w tortownicy o średnicy 24 cm..pozdrowiam..

      Usuń
  4. Zgadłam :D A ciasto wygląda pysznie, lubię rabarbarowe wypieki :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.