poniedziałek, 14 stycznia 2013

Oponki drożdżowe



Kolejny zawieruszony przepis na drożdżowe oponki...
  • 5 dkg świeżych drożdży 
  • 3/4 szkl, ciepłego mleka 
  • 1,5 łyżeczki cukru 
  • 4 żółtka 
  • 1 jajko 
  • 3,5 szkl. mąki 
  • 1,5 łyżeczki soli 
  • 3 cukry waniliowe 
  • 7-8 dag masła 
Drożdże wymieszać z 1 łyżką mąki, 1,5 łyżeczki cukru i 3/4 szklanki ciepłego mleka, zostawić do wyrośnięcia.Jajko i żółtka utrzeć z cukrem wanilinowym. Mąkę przesiać, dodać sól i wymieszać. Do mąki dodać wyrośnięty zaczyn, a następnie ubite jajka. Wyrabiać przez 10-15 minut, dodać stopione i ostudzone masło i wyrabiać jeszcze przez kolejne 10 minut, podsypując lekko mąką. Ciasto odstawić do wyrośnięcia w ciepłe miejsce na około 1 godzinę. Gdy ciasto podwoi swoją objętość rozwałkować je na gruby placek ok. 1 cm. Szklanką wycinać krążki, a małym kieliszkiem w środku małe krążki. Wycięte oponki i pączuszki odłożyć do wyrośnięcia na około 20-30 minut. Smażyć na dobrze rozgrzanym tłuszczu z obydwu stron na rumiany kolor. Wyjąć na ręcznik papierowy.


4 komentarze :

  1. Pychota, zjadłoby się, przepysznie wyglądają.
    Mam do Pani pytanie, bo widzę, że jest Pani na mikserze, czy dołączenie do niego jest bezpłatne?
    I jeszcze jedno, w jaki sposób nawiązała Pani współpracę z niektórymi firmami? Będę wdzięczna za odpowiedź, bo jestem na razie "nowa" w krainie blogujących, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo..
      Dołączenie do Miksera i Durszlaka jest bezpłatne..
      Proszę napisz maila , a ja odpiszę co i jak..pozdrawiam..

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Ja też..ale bardziej pączki-właśnie zrobiłam i rosną..

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.