środa, 26 grudnia 2012

Śledzie w sosie słodko-kwaśnym z goździkami



Przepis na te śledzie znalazłam tutaj.Postanowiłam wypróbować je na Wigilię...no i wyszły pyszne...
  • 50 dkg płatów solonych
  • 3 cebule
  • 10 goździków
  • 10 ziaren ziela angielskiego
  • 1/2 szkl. cukru
  • 1/2 szkl. octu
  • 1/2 szkl. oleju
  • szczypta soli lub wegety
  • szczypta pieprzu 
  • szczypta papryki mielonej
  • mała puszka koncentratu pomidorowego
Cebulę pokroić w piórka.Płaty solone [wymoczyć ] i pokroić .Resztę składników gotować około 10 min.Wystudzić i zalać płaty.Odstawić do lodówki.Najlepsze na drugi dzień.

Do tych śledzi użyłam goździków Marsyl
Goździki

Przyprawą są tu wysuszone, jeszcze nie rozwinięte, kwiaty goździkowca korzennego. Na pierwszy rzut oka wyglądają jak małe gwoździki.

To wspaniały dodatek do grzanego piwa, wina, likierów, kompotów. Dodawane są także do pieczeni, przetworów mięsnych, marynat. Są składnikiem mieszanek przyprawowych. 

Smak jest ostry, palący. Użycie goździków wymaga dużej ostrożności, gdyż bardzo łatwo można je „przedawkować”. 

Zapach silny, korzenny, przyjemny, dzięki czemu stosuje się je do aromatyzowania różnorakich produktów jak np.: ciasta, papierosy. Zgryzienie kilku goździków pomaga pozbyć się przykrego zapachu z ust.


                                                 Śledziowe szaleństwa

5 komentarzy :

  1. Śledzie słodko-kwaśne uwielbiam! jednak w tych smakach króluje u nas śledziowa Salsa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma inne smaki i gusta..ja też mam swoje ulubione..ale nie te...

      Usuń
  2. Same pyszności,nie podają tylko proporcji ocet+woda ma być 1/3 octu 2/3 wody,robię takie według Makłowicza
    od 15 lat i polecam: https://lh3.googleusercontent.com/-70PuwFuht2k/VIQm0NJ2fZI/AAAAAAAAWF0/7QB3rTU_ATE/w346-h602/wigilia-vert.jpg

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.