Rogaliki bez jajek


Proste do zrobienia rogaliki..nie potrzeba czekać aż, ciasto urośnie..polecam..Te rogaliki robiła moja młodsza córka..a przepis podpatrzony tutaj.
  • 5 dag  drożdży
  • 60 dag mąki
  • 1/2 szkl. mleka (125 ml)
  • szczypta soli
  • 25 dag margaryny
  • 1 łyżka cukru


  • 30 dag twardej marmolady


Z podanych składników wyrobić ciasto (można wszystko oprócz mąki wymieszać mikserem, a następnie wyrobić rękami z mąką). Podzielić ciasto na 3 lub 4 części.Każdą część rozwałkować  na kształt koła,za pomocą radełka  podzielić na 8 trójkątów. Na każdy kawałek nałożyć marmoladę i zwijać, tworząc rogaliki. Można wierzch posmarować białkiem. Układać na blaszce do pieczenia, zachowując dość duże odstępy, ponieważ rożki podwoją swoją wielkość.Piec najpierw nastawiając piekarnik na 60oC i podgrzewać 15 minut, aby podrosły. Następnie podwyższyć temp. do 180oC i piec około 20 minut, aż rogaliki będą rumiane.
Po upieczeniu posypać cukrem pudrem.

                                            Rogate wypieki

Komentarze

  1. Najbardziej podoba mi się to, że nie trzeba czekać aż urośnie:) bo bywam mocno niecierpliwa;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobre są takie rogaliczki. Mnie często wypływa marmolada.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pyszne były..a to zależy od marmolady..musi być twarda..

      Usuń
  3. Dziękuję bardzo za wyróżnienie..

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.