Chleb ziemniaczany z automatu

Mój automat do chleba znów miał co robić..a ja odpoczywałam...przepis na chleb z dodatkiem surowych ziemniaków znalazłam tutaj [źródło: książka "Chleb własnego wypieku" Mirjam Beile].Zrobiłam według przepisu..chlebek wyrósł pięknie..ale później opadł..no i musiałam trochę jeszcze dopiec ustawiając automat na program 12 ..nie był taki piękny .. ale i tak był pyszny..

składniki na 1000g:
  • 250 ml wody
  • 50 ml mleka
  • 550 g mąki pszennej typ 550 
  • 1 duże jajko
  • 1 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 1/2 łyżeczki suszonych drożdży
  • 20 g masła
  • 2 średnie surowe ziemniaki 
Ziemniaki obrać i zetrzeć na tarce na drobnych oczkach. Wszystkie składniki wrzucić do pojemnika automatu [ najpierw płynne, potem sypkie]. Ustawić wagę 1000 g, średnio spieczoną skórkę i program podstawowy. Część wody można zastąpić sokiem jabłkowym.

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.