Kruche ciasteczka z marmoladą i czekoladą



Pamiętam jak moja ciocia robiła takie pyszne kruche roladki..proste do zrobienia..składników nie wiele..potrzeba tylko czasu na "schłodzenie" ciasta..

  • 4 szkl.mąki
  • 27 dkg  śmietany [18%]
  • 20 dkg smalcu
  • marmolada lub krem czekoladowy
Z mąki , smalcu i śmietany wyrobić ciasto[ ja wrzuciłam wszystko do robota].Odstawić na kilka godzin w chłodne miejsce [ można ciasto zagnieść p.wieczorem, a rano upiec].Schłodzone ciasto rozwałkować , wyciąć prostokąty, nałożyć marmoladę/ krem i zwinąć.Ułożyć na blaszce i piec około 20 minut w temp.180 stopni.

Komentarze

  1. Uwielbiam ciasteczka własnoręcznie robione ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. pysznie wyglądają:) i zawsze się coś w domu do nich znajdzie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. piękne, to muszą być pychotki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie wyrobiłam ciasto, ale ciężko było, bo wogóle składniki nie chciałby sie połączyć. Dałam troche mniej mąki a więcej śmietany. Czy do tego przepisu nie trzeba dawć proszku do pieczenie, cukru, jajka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąka mące nie równa..i czasem tak bywa..Proszek do pieczenia , cukier i jajka nie potrzebne..cukrem posypujemy upieczone ciasteczka..

      Usuń
  5. Witam, skończyłam piec ciasteczka. Ciasto trudno było rozwałkować, po wyjęciu z lodówki ciasto było twarde. Musiałam grzać je w rękach aby było szybciej. W piekarniku musiałam trzymać ciasteczka 30min, żeby się zrobiły. Ogólnie rodzinie smakują, nie są za słodkie ;-)))))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.