Jabłecznik

Wiecie, że dziś święto blogów? ja dowiedziałam się z gazety, że blogi mają swoje święto..a skoro tak jest..więc wszystkim blogerkom i blogerom życzę dużo przyjemności z blogowania..a ja zapraszam na ciasto..przepis znaleziony w książce Kuchnia Polska.
  • 1 kg jabłek
  • 50 dag mąki pszennej
  • 1 torebka proszku do pieczenia 
  • 15 dag cukru pudru 
  • sok i skórka otarta z 1 cytryny
  •  kilka suszonych moreli Marsyl 
  • 3-5 łyżek brandy
  • cynamon 
  • tarta bułka tłuszcz do nasmarowania formy
Morele dokładnie umyć i pokroić w cienkie paseczki. Jabłka obrać i zetrzeć na tarce z dużymi otworami, skropić sokiem z cytryny i brandy, dobrze wymieszać, posypać cukrem i odstawić na 30 minut. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i cynamonem, dodać skórkę z cytryny, morele i jabłka, wszystko dobrze wymieszać. Przełożyć do natłuszczonej i wysypanej tartą bułką formy i wstawić do nagrzanego piekarnika (200°C) na ok. 60 minut.
Morela suszona

Morela pochodzi z Azji, skąd do Europy została sprowadzona przez Arabów w początkach ery nowożytnej.
Jadalne są kuliste owoce (pestkowce) o barwie pomarańczowej, ze skórką pokrytą meszkiem.
Spożywane są w postaci surowej lub suszonej, przetwarzane na kompoty, dżemy lub konfitury.

Komentarze

  1. Nie wiedziałam! Porywam kawałek ciasta - wygląda bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jabłka z morelami...Pycha! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam jabłeczniki, Twój wygląda zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.