Trufle kawowe

Przepis znalazłam na blogu Niebieska pistacja i przepis cytuję za Zauberi, a w nawiasach moje zmiany.

Porcja na 2,5 litra okruszków (u mnie 2 blaszki ciastek):
  • pokruszone ciastka (kruche ciastka maślane ale można użyć także biszkoptu lub innego nieudanego ciasta)
  • 3-4 łyżki kakao
  • 1/2-1 szklanki mocnej kawy z fusami (schłodzona) [dałam 1/2 szkl.]
  • 1/2-1 szklanki soku pomarańczowego [dałam 1/2 szkl.soku z cukinii]
  • 1 kieliszek likieru pomarańczowego lub wódki
  • opcjonalnie odrobina olejku pomarańczowego
  • bakalie [ rodzynki, wiórki kokosowe, słonecznik)
  • kakao i cukier puder do obtoczenia
Ciastka drobno kruszymy, dodajemy część kawy i część soku, mieszamy. Dodajemy sporo bakalii - po wymieszaniu składników powinniśmy uzyskać dosyć gęstą masę, którą będzie można łatwo formować, w razie potrzeby dodajemy kawę i sok. Robimy kuleczki, które obtaczamy w kakao. Chłodzimy i przechowujemy w lodówce.

Przepis dodaję do akcji Kawa... i co dalej?



Kawa... i co dalej?

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.