Bagietki z makiem i cebulką


Przepis znaleziony gdzieś w internecie..Wszędzie gdzie widziałam ten przepis były zrobione 3 bagietki i taki przepis cytuję, a ja zrobiłam małe bułeczki ..w specjalnej blaszce..

  • 300 g mąki pszennej chlebowej 
  • 100 g pszennej razowej
  • 8 g drożdży świeżych
  • 2 łyżki oliwy
  • duża cebula zeszklona na oliwie
  • łyżeczka maku
  • 1 łyżka cukru
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 250 ml wody
Mąkę wymieszać z drożdżami i suchymi składnikami, mieszając (najlepiej mikserem) powoli wlewać wodę, na końcu dodać cebulkę przysmażoną na oliwie i oliwę. Zagnieść dosyć luźne ciasto. Przykryć ściereczką i odstawić do wyrastania na 1 godzinę lub do czasu podwojenia objętości ciasta.
Podzielić na 3 części i uformować z nich bagietki. Ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Przykryć ściereczką i zostawić do wyrastania na 45 minut.
W tym czasie rozgrzać piekarnik do 230 st C.
Wyrośnięte bagietki ponacinać ukośnie ostrym nożem lub żyletką (zapomniałam o nacięciu). Wstawić do piekarnika, jednocześnie wsypując na dno piekarnika kostki lodu (można też spryskać wnętrze piekarnika wodą ze spryskiwacza - nie spryskujemy grzałki i żarówki).
Piec 10 minut, następnie zmniejszyć temperaturę do 210 st C i dopiekać kolejne 30 minut - należy uważać, by bagietki się równo przypiekały. Najlepiej sprawdzić stopień ich zrumienienia po ok. 30 minutach w piekarniku. Jeśli wierzch jest rumiany, a spód nie, można przykryć je folią aluminiową i dopiekać w ten sposób.
Po upieczeniu spryskujemy delikatnie wodą i zostawiamy do całkowitego wystudzenia.

Przepis dodaję do akcji Domowe pieczywo dla alergika.
                                                     

Komentarze

  1. O te bułeczki mi pasują, z cebulą pewnie pięknie pachną. Chętnie wypróbuję. Dziękuję za udział w akcji i proszę o wklejenie banerka i linku

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.