Rogaliki z twarogiem


Małe pyszne rogaliki i do tego mała też pyszna i cudownie pachnąca kawa.....Przepis znaleziony w jakiejś starej gazecie i cytuję w całości, a w nawiasach moje zmiany..i tak prawdę mówiąc proszku do pieczenia można dać jeszcze mniej , bo i tak rogaliki rosły jak szalone..Część upiekłam w specjalnej blaszce do rogalików, a część na blaszce, uformowane w kształt półksiężyca..i te rosły jeszcze bardziej niż szalone...za blisko siebie je poukładałam i złączyły się ze sobą.. takie rogaliki są, a raczej były [ bo już zjedzone]smaczne..

  •  3 szkl.mąki
  • 0,5 kg twarogu [ dałam mielony twaróg z wiaderka]
  • 1 szkl.cukru [ można dać mniej]
  • 1 jajko
  • 3 łyżki gęstej śmietany [ nie dałam]
  • cukier waniliowy
  • 3 łyżki proszku do pieczenia [dałam 2 łyżeczki]
  Twaróg zemleć [mój był zmielony], połączyć z resztą składników i dokładnie wyrobić ciasto.Z ciasta uformować wałeczki, pokroić na kawałki i  wygiąć w kształt półksiężyca [ ja piekłam w specjalnej foremce na rogaliki].Ułożyć na blaszce i piec około 15-20 minut w temp.180 stopni.

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.