Dżem dyniowo - pomarańczowy


Pierwszy raz mam na swojej działce dynię, szkoda tylko, że nie pomarańczową a żółtą[ale to też dynia]....No i poszperałam trochę ..wynalazłam kilka przepisów.Najpierw zrobiłam dżem dyniowo - pomarańczowy..Przepis znaleziony Magia w kuchni.Cytuję za autorką..

  • 3 kg dyni po oczyszczeniu zostało mi 2,5 kg
  • 2 pomarańcze 500g
  • 200 g kandyzowanej skórki pomarańczowej ewentualnie cytrynowej[ ja dałam połowę takiej skórki  połowę takiej]
  • 1 szkl. cukru białego
  • 1/2 szkl.cukru brązowego
  • 1 kg kwaśnych jabłek
  • 2 łyżeczki agaru [ nie dałam , bo nie miałam]
  • 1/2 szkl.wody
 Pomarańcze sparzyć i zetrzeć skórę na talerzyk, obrać z białej skóry i wy filetować z błon. Dynię oczyścić z miękkiego miąższu i skóry, pokroić w grubą kostkę podlać wodą i dusić pod przykryciem wraz z kawałkami pomarańcza. Gdy dynia będzie już miękka zdjąć pokrywkę i zmniejszyć gaz i odparowywać co jakiś czas mieszając. Zmiksować blenderem i gotować na małym ogniu, a w międzyczasie oczyścić jabłka i pokroić na małe kawałki wsypać do dyni dodając równocześnie cukier i otarta skórkę z pomarańczy gotować do odpowiedniej gęstości. Pod koniec gotowania dodać Kandyzowaną skórkę pomarańczową - wymieszać i gotować jeszcze chwilę. Prze łożyć do słoiczków i pasteryzować ok 15 minut od zagotowania, wyjąć odwrócić do góry dnem i tak pozostawić do wystygnięcia.
Przepis dodaję do akcji Przetwory 2011.

Komentarze