Dżem z rabarbaru

Wcześniej nie robiłam przetworów z rabarbaru , a w tym roku jest to już drugie podejście..Była już  konfitura z rabarbaru , a tym razem skorzystałam z przepisu znalezionego  tutaj.
  • 1 kg rabarbaru
  • 1 kg cukru
  • 1 laska wanilii
 Rabarbar dokładnie umyj, zdejmij skórkę, pokrój na kawałki o grubości 1 cm. Zasyp cukrem i odstaw na 12 godzin. Potem przełóż do garnka, wrzuć pokrojoną na kawałki wanilię i smaż 25 minut. Zdejmij pianę z powierzchni dżemu i - póki jest jeszcze bardzo gorący - przełóż do umytych i wyparzonych słoików. Przetrzyj alkoholem pokrywki i brzegi słoików, mocno zakręć i wstaw do spiżarni.  
Akcja przetwory 2011 Przepis dodaję do Akcji przetwory 2011.

Rabarbar: zbieramy przepisy przed sezonem


 Za chwilę zapraszam na mały konkursik... 

Komentarze

  1. Z wanilią pewnie ładnie musi pachnieć i smak też ciekawy :). Ja z kolei zrobiłam z pomarańczą i cytryną, z dodatkiem imbiru.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.