Ciasto orzechowo - migdałowe

A oto moje wczorajsze ciasto z okazji Dnia Matki .. Przepis znalazłam dawno temu w jakiejś gazecie i czekało w kolejce na wypróbowanie i w końcu nadeszła pora., ale jak to u mnie bywa , myślę , ze mam potrzebne składniki , a tu okazuje się ,że nie mam mielonych orzechów..- ale mam mielone migdały... Tak więc jest to ciasto orzechowo-migdałowe..
Biszkopt:
  • 4 jajka
  • 1/2 szkl.cukru
  • 1/2 szkl mąki 
  • 1 łyżka kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Ciasto miodowe:
  • 2,5 szkl mąki 
  • 0,5 szkl cukru
  • 3 łyżki miodu
  • 1 jajko 
  • 1 łyżeczka sody
  • 15dag margaryny
Masa orzechowa:
  • 1 puszka masy krówkowej o smaku orzechowym
  • 1 kostka masła
  • 1 szkl mielonych orzechów [ u mnie migdały]
  • 1/2 szkl mleka
  • 1 kieliszek spirytusu
Masa budyniowa
  • 3 szkl mleka 
  • 3/4 szkl cukru 
  • cukier waniliowy 
  • 3 łyżki mąki pszennej 
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej 
  • 1 margaryna 
 Z podanych składników upiec biszkopt .
Składniki ciasta miodowego połączyć ze sobą i zagnieść.Upiec 2 placki. 
Masa orzechowa-- mielone orzechy zalać gotowanym gorącym mlekiem i odstawić do ostudzenia.Zawartośc puszki zmiksować z masłem i dodać przestudzone orzechy i spirytus.
Masa budyniowa--2 szkl .mleka zagotować z cukrem i cukrem waniliowym ,a resztę mleka wymieszać z mąką i mąką ziemniaczaną . Mleko z mąkami wlać do gotującego się mleka i zagotować cały czas mieszając. wystudzić. Margarynę utrzeć stopniowo dodając ostudzony budyń.
  1. ciasto miodowe  
  2. 1/2  masy orzechowej  
  3. 1/2 masy budyniowej  
  4. biszkopt  
  5. 1/2 masy orzechowej  
  6. 1/2 masy budyniowej  
  7. ciasto miodowe 
  8. polewa[ u mnie masa budyniowa posypana czekoladą]

Komentarze

  1. Czuję, że by mi bardzo posmakowało:)

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniale ciasto:) na pewno smakuje pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ooo...takie połaczenia to są fajne zawsze:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepadam za przekładanymi ciastami, ale to musi być pyszne. Zapiszę je sobie do wypróbowania na przyszłość ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. dziękuję... ciasto jest smaczne...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.