Oponki serowe

Kupiłam twaróg, leżał w lodówce i nikt nie miał chęci zjeść i coś trzeba było z nim zrobić...
  • 50 dkg  twarogu ( zmielić)
  • 3 jajka
  • 3 łyżki kwaśnej śmietany
  • 3 łyżki cukru
  • 1 op. cukru waniliowego 
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2 - 3 szklanki mąki
Wszystkie składniki umieścić w naczyniu i zagnieść na miękkie, nie klejące ciasto (zacząć od 2 szklanek mąki i w razie potrzeby podsypywać). Ciasto rozwałkować na grubość około ½ cm i wycinać oponki, przy pomocy szklanki i kieliszka. Wrzucać na głęboki rozgrzany olej, smażyć z obu stron, osączyć z tłuszczu na bibule, posypać obficie cukrem pudrem.



Komentarze

  1. Piękne...takie puchate!
    Miłego weekendu Grażynko!

    OdpowiedzUsuń
  2. nie mogę na to patrzeć :( a to dlatego, że już mi "ucieka język" do tych pyszności

    OdpowiedzUsuń
  3. andzia-35 - dziękuję . wzajemnie..
    kulinarne-smaki-częstuj się...

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudne te oponki! Aż ślinka cieknie! ;) Już dodałam do obserwowanych i dodaję na moją listę odwiedzanych blogów kulinarnych ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja siostra takie robi, są pyyyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają wspaniale. Chętnie bym zjadła kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. DominikaD ,Justinek ,Grażyna -dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  8. rany... jak ja dawno nie jadłam oponek.... dzieki za przypomnienie przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja tez dawno nie jadłem...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.