Flatbread/pizza z ziarnami i Zaproszenie WP #114

Jak wczoraj zobaczyłam zaproszenie to wiedziałam ,że muszę zrobić ...I oto moje wypieki..Ja użyłam świeżych drożdży i nie dałam pestek dyni [ nie miałam ] , ale dodałam trochę kminku. Zapraszam do gospodyni weekendowej piekarni 114.

  • 640 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1 i 3/4 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka drożdży instant
  • 140 g ziaren (maku, dyni, słonecznika)
  • 1 i 1/2 łyżeczki ziaren gorczycy (uprażonych oraz zmiażdżonych)
  • 60 ml oliwy
  • 475 ml wody
Rozrobić drożdże w filiżance wody. Odstawić na 5 minut. Wymieszać mąkę z solą oraz ziarnami, dodać rozpuszczone drożdże, oliwę oraz pozostałą wodę. Wyrabiać 5-10 minut, aż ciasto będzie odstawało od miski. Odstawić na godzinę do wyrośnięcia. Podzielić na 6 części. Można również podzielić na 6 porcji, posmarować je oliwą, włożyć do plastikowej torebki i przechować przez noc (lub nawet kilka dni) w lodówce. Na godzinę przed pieczeniem wyciągnąć z lodówki. Nagrzać piekarnik do temperatury 230 stopni. Rozciągając ciasto formować okrągłe lub podłużne chlebki. Można je piec (10-15 minut) na kamieniu lub na blasze wyłożonej pergaminem. Ciasto można również cienko rozwałkować i wykorzystać do zrobienia pizzy, np. z cienko pokrojonymi plasterkami ziemniaków, serem, tymiankiem lub cebulą. 



Komentarze

  1. Dziekuje za udzial w Weekendowej Piekarni. Super wyszly Ci te wypieki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oba wypieki sprawiają, że ślinka leci:)

    OdpowiedzUsuń
  3. mirosix -dziękuję.

    Ania - mi też ślinka leciała jak zobaczyłam takie wypieki na blogu mirosix .

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.