Zaproszenie do weekendowej piekarni 112

W tym tygodniu przypadł mi zaszczyt być gospodynią weekendowej piekarni.. Zastanawiałam się co Wam zaproponować i wybór padł na zawijane bułeczki maślane..

  • 1 szkl. ciepłego mleka 
  • 2 łyżki masła 
  • 1 jajko 
  • 1 łyżka cukru 
  • ½ łyżeczki soli 
  • 3 szklanki mąki 
  • 3-4 dag świeżych drożdży
  • 2 łyżki rozpuszczonego masła
  • 1 jajko ubite z 2 łyżkami mleka
Drożdże wsypać do ciepłego mleka, zostawić na kilka minut, aż zaczną tworzyć się pęcherzyki. Masło rozpuścić i dodać razem z mlekiem i drożdżami do pozostałych składników w dużej misce. Wyrobić na miękkie, gładkie ciasto, przykryć miskę i zostawić do wyrośnięcia na około godzinę.Ciasto przełożyć na stolnice, podzielić na 8 równych części i każdą rozwałkować na jak najcieńszy, duży placek . Placuszki smarować rozpuszczonym masłem [ można posypać makiem , sezamem,cukrem brązowym] i zwijać w cieniutkie ruloniki. Każdy rulonik z kolei zwinąć w kształcie ślimaczka (koniec wcisnąć pod spod utworzonej bułeczki).Ślimaczki układać na wyłożonej pergaminem blasze i zostawić do wyrośnięcia na około 40-45 minut. Rozgrzać piekarnik do 180ºC, wyrośnięte bułeczki posmarować jajkiem rozbełtanym z mlekiem. Wierz również można posypać makiem lub sezamem.Piec około 12-16 minut, aż będą jasno złote.

Drugą moją propozycją  są drożdżowe szyszki. Przepis ten znalazłam dawno .. nie pamiętam gdzie, ale dopiero teraz zdecydowałam się na wypróbowanie..

  • 1/2 kg mąki
  • 80g masła
  • 20g drożdży
  • 2 jaja
  • 1 szklanka letniego mleka
  • 4-5  łyżki  cukru
  • szczypta soli
  • 1 żółtko
  • 1 łyżka mleka
Z drożdży , 1 łyżki cukru , 3 łyżek mąki i mleka  zrobić rozczyn. Przykryć i odstawić na 20-30 minut do wyrośnięcia. Dodać jajka ubite z resztą cukru i szczyptą soli , mąkę oraz rozpuszczone i ostudzone masło.
Wyrobić ciasto i odstawić do ponownego wyrośnięcia .Rwać kawałki ciasta i formować szyszki.Każdą od góry i boki ponacinać nożyczkami.Posmarować żółtkiem  roztrzepanym z mlekiem.Piec ok. 15 minut w 190 stopniach Można  posypać cukrem pudrem.
Zapraszam do pieczenia..



Komentarze

  1. ciekawe propozycje :) szczególnie szyszki mi się spodobały :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam obsuw. Na razie jest zajawka zaproszenia. Dzieki za propozycję.

    OdpowiedzUsuń
  3. popdobaja mi sie obie propozycje, chetnie sprobuje..

    OdpowiedzUsuń
  4. chantel-cieszę się, że spodobały się szyszki.
    Gospodarna narzeczona- to ja dziękuję za przyjęcie mojej propozycji.
    bijana- fajnie ,że podobają się obie propozycje i że spróbujesz.

    OdpowiedzUsuń
  5. Olciaky vel Olcik- częstuj się...

    OdpowiedzUsuń
  6. Z przyjemnością spróbuję je zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam pytanie co do szyszek- ile sztuk wychodzi z takiej liosc ciasta- podejrzewam, ze 8?

    OdpowiedzUsuń
  8. karto_flana- nie pamiętam dokładnie ile ich wyszło, ale upiekłam 2 blachy, więc więcej niż 8.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam w weekendowej piekarni po długiej nieobecności.
    A to moje ślimaczki:
    http://paproszkowegotowanie.blogspot.com/2011/04/weekendowa-piekarnia-112-zawijane.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam w Weekendowej Piekarni po długiej przerwie. A to moje ślimaczki - gotowe na sobotnie śniadanie:
    http://paproszkowegotowanie.blogspot.com/2011/04/weekendowa-piekarnia-112-zawijane.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Zawijane zrobione, pożarte, będą jutro na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. paproszek- widziałam Twoje ślimaczki, bardzo fajne. Cieszę się, że skorzystałaś z przepisu.

    ptasia -fajnie że zrobiłaś, a jeszcze fajniej że zjedzone[ a to znaczy , że smakowały].

    OdpowiedzUsuń
  13. Upeklam buleczkowe szyszki: http://zkartoflanegopola.blox.pl/2011/04/Weekendowa-piekarnia-112-Buleczki-szyszki.html
    Przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak zapowiedziałam,po Twojej zachęcie zabrałam się do roboty. Efekty tu: http://gracewkuchni.blogspot.com/2011/04/weekendowa-piekarnia-zwijane-bueczki.html

    OdpowiedzUsuń
  15. karto_flana - cieszę się , że piekłaś. widziałam Twoje szyszki, są fajne..

    Grace- Twoje też widziałam i też są fajne.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.