Piernik

Przepis na ten piernik dostałam od koleżanki. Piekłam go już kilka razy.
  • 6 jajek
  • 1 margaryna
  • 1 szkl. cukru
  • 1 szkl. miodu
  • 1 duża śmietana
  • 1/2 kg mąki
  • 2 opak. przyprawy do piernika
  • 1 łyżeczka sody
Margarynę , cukier,śmietanę i miód zagotować.Dodać przyprawy do pierników, mąkę , wymieszać.Odstawić do ostygnięcia.Do zimnej masy dodać żółtka, sodę rozpuszczoną w odrobinie wody i wymieszać, dodać ubite białka, delikatnie wymieszać i wylać na dużą blachę. Piec około godziny w temperaturze 190 stopni. Po ostudzeniu polać polewą.


Komentarze

  1. Kiedyś bardzo często piekłam pierniki, ale później była baaardzo długa przerwa.
    Właśnie kupiłam dodatek do pierników, więc muszę się zebrać i powtórzyć pieczenie pierników.
    Wygląda świetnie.
    Bardzo apetycznie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja dopiero odkrywam wypiekanie piernika. Stoi u mnie w kolejce do pieczenia:) Bardzo lubię korzenny smak.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też wcześniej nie piekłam piernika, ale gdy dostałam ten przepis od koleżanki od razu musiałam wypróbować , no i udał się tak jak widać.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.