Ciasteczka z rodzynkami

Ciasto na niedzielę musi być..w sumie to nie ciasto tylko ciasteczka i do niedzieli to już nikt o nich nie będzie pamiętał haha..Tym razem Marzenka dała do wyboru 3 rodzaje ciasteczek do wspólnego pieczenia..Ja wybrałam ciasteczka z rodzynkami..kilka dni temu piekłam ciasteczka , takie z proszku...ale te szybko też się robi..a jakie są smaczne...polecam..U mnie dodatkiem są rodzynki, kiwi kandyzowane Skworcu, kuleczki Delecta.itd.Razem ze mną ciasteczka piekły:Joasia,Marzenka, Kasia, Edyta,Dorotka,Joasia,Iwonka i Ewa.
Składniki na 15 sporych ciasteczek[ radzę zwiększyć proporcje]:
  • 200g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 100g zimnego masła
  • 80g jasnego brązowego cukru [ białego]
  • 100g drobnych rodzynek
  • kiwi kandyzowane Skworcu
  • kuleczki Delecta
  • 1 rozkłócone jajko
  • 2 łyżki mleka
Mąkę, proszek do pieczenia i cukier wymieszać. Dodać pokrojone na drobne kawałki masło i rozcierać palcami, aż powstaną okruszki.Dodać rodzynki i posiekane kiwi, kuleczki, jajko i mleko, wyrobić ciasto.Z ciasta formować kulki (większe od orzecha włoskiego) , wykładać na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i lekko spłaszczyć.Piec w temperaturze 170 C z termoobiegiem przez około 16 minut.Po upieczeniu ciasteczka są miękkie ,więc trzeba chwilkę odczekać , aż przestygną i stwardnieją.


Co mamy dla mamy? Dzień Matki 2016Wiosenne słodkości 2016

Komentarze

  1. Solidna porcja pysznych ciasteczek, masz czym dzielić Bożenko, więc podkradam jedno ;) Dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne te Twoje ciasteczka :-) Dzieki Bożka za pomysł i za akcję :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie wypieki!
    Prosto i smacznie.
    :)

    Dziękuję za udział w akcji 'Dla mamy' na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie pewnie i podwójna porcja składników to byłoby za mało ;) Takie cuda znikają zawsze błyskawicznie - jakby nóżek dostawały ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bożenko wyśmienite ciasteczka :) dziękuję za wspólne wypiekanie, a ze mnie taka gapa że nie zauważyłam że jest przepis podany na ciasteczka i upiekłam inne :)pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.