Dżem z dyni

W tym roku jakoś na swojej działce nie miałam dyni, ale wzięłam od Mamy jedną, taką dość dużą i z połowy zrobiłam dżem..na blogu już jest przepis na dżem z dyni,ale ten jest inny..z dodatkiem galaretki w proszku..Ja wykorzystałam galaretki Cykoria cytrynowe, ale można użyć tez pomarańczowe, brzoskwiniowe..
  •  2,5 kg dyni
  • 500 g cukru
  • 2 galaretki  w proszku Cykoria [ cytrynowe]
  • sok z 1 cytryny
Dynię obrać, usunąć pestki i pokroić w grubą kostkę. Zasypać cukrem i zostawić na noc. Rano odlać 1 szklankę powstałego soku, a dynię z pozostałym  sokiem gotować przez 2 godziny. Pozostawić do ostygnięcia. Następnie gotować jeszcze przez 1 godzinę - mieszać co jakiś czas,bo lubi się przypalać.
Odlany wcześniej sok zagotować i wymieszać w nim galaretkę oraz sok z cytryny. Wlać do gorącej dyni, dobrze wymieszać i zagotować. Gorący dżem przełożyć do przygotowanych wcześniej słoików. Zakręcić, odwrócić do góry dnem i pozostawić do ostygnięcia.

Komentarze

  1. Super przepis, naprawdę polecam każdemu :) Dobry dżem to podstawa!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.