Oszukane udka przepiórcze


Pomysł na taką przekąskę znalazłam dawno temu, ale zawsze coś stało na przeszkodzie, aby wypróbować te oszukane przepiórcze udka..Wg przepisu znalezionego tutaj, powinno być mięso mielone drobiowe,a u mnie było mięso z kurczaka gotowanego..po prostu nie było chętnego na zjedzenie, więc przerobiłam jego na farsz do tychże udek..I co Wam powiem , wypróbujcie taką przekąskę, bo jest naprawdę smaczna..Na święta zrobię z mięsem mielonym wieprzowym.
  • 200 ml kefiru [ u mnie maślanka]
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • sól
  • od 25 -30 dkg mąki
  • 35 dkg mielonego mięsa drobiowego
  • paluszki
  • 1 cebula
  • pieprz
  • 3 ząbki czosnku
  • jajka, bułka tarta (na panierkę)
  • olej do smażenia
Na stolnicę przesiać 25 dkg mąki.W mące zrobić dołek i wlać w niego kefir/maślankę.Dodać sodę i sól (do smaku).Wyrobić ciasto. Jeżeli będzie zbyt rzadkie dodać pozostałe 50 gramów mąki. Do zmielonego mięsa dodać bardzo drobno poszatkowaną cebulę, przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku, pieprz i sól. Wyrobić na gładką masę. Ciasto podzielić na dwie części. Rozwałkować je na oprószonej mąką stolnicy.Wykrawać z ciasta koła za pomocą dużego kubka (o średnicy 7 cm).Na środku każdego koła położyć paluszek (paluszek ma wystawać poza koło), na środku kół kłaść po mniej więcej łyżeczce mięsnego farszu. Koło nie może być całe zakryte farszem, ponieważ wtedy się nie zlepi. Zlepić końcówki kół tak jak pierogów. Przeciąć każdego pieroga na pół. Każde "udko" maczać w roztrzepanym jajku, następnie obtaczać w bułce tartej i smażyć z każdej strony na bardzo małym ogniu.Usmażone "przepiórcze nóżki" przełożyć na papierowy ręczniczek, aby odsączyć je z nadmiaru tłuszczu.


Komentarze

  1. Coś w sam raz dla mnie :-)

    Zapraszam do mnie http://www.mecooks.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.