Zupa spaghetti

    Spaghetti w innej odmianie, bo w postaci zupy..jak nie można jeść spaghetti to się gotuje zupki a la spaghetti....mniam..pyszna wyszła..zwłaszcza , że dałam swój makaron, ale można dać i taki ze sklepu..Warzywa też można dać różne, ja akurat miałam torebkę warzyw -mieszanki chińskiej na patelnię.
      Makaron
      • 2 szkl.mąki
      • 2 jajka 
      • szczypta soli
      • kilka łyżek wody
      • lubczyk suszony
      Mąkę wysypać na blat, zrobić dołeczek i wlać roztrzepane jajka . troszkę wody i szczyptę soli i lubczyk.Wyrobić ciasto. W razie potrzeby podsypać  lekko mąką lub wlać jeszcze  odrobinę wody.Ciasto rozwałkować na jak najcieńsze placki [ podsypywać mąką, aby ciasto nie przykleiło się do wałka].Rozwałkowane ciasto pozostawić  na około 1 godziny do przeschnięcia - u mnie w sumie było to tylko pół godziny.Następnie ciasto pokroić w wąskie długie paski i przepuścić przez maszynkę do makaronu.Ugotować w osolonej wodzie.Odcedzić.
      • 30-40 dkg mięsa mielonego
      • 1 jajko
      • l, pieprz
      • cebula
      • czosnek niedźwiedzi, majeranek 
      • mieszanka warzyw pokrojonych w paski [ u mnie mieszanka chińska ] 
      • koncentrat pomidorowy 
      • listek, ziele 
      • domowa vegeta
      Mięso mielone wymieszać z jajkiem i przyprawami, uformować kulki.Do garnka wlać wodę, dodać listek,ziele, sól, vegetę .Dodać koncentrat i mieszankę warzyw .Zagotować, do gotującej się wody wrzucać mięsne kulki.Gotować około 15-20 minut.Dodać ugotowany makaron, wymieszać i ewentualnie doprawić.Chwilkę jeszcze podgotować.

      Komentarze