Marcinek


Ciasto dość pracochłonne,ale wg informacji innych osób , które już robiły to ciasto jest warte tej pracy...Jak dla mnie i moich córek szału nie było..ale mam w planach upiec jeszcze marcinka z ciasta kruchego i wtedy zobaczymy które lepsze...To ciasto robi się troszkę szybciej, bo jest to ciasto ucierane i ciasto wykłada się łyżką..no,ale i tak tych placków jest troszkę do upieczenia..Ja upieczone placki przełożyłam papierem, żeby placki się nie posklejały [ piekłam jednego dnia, a przekładałam drugiego] - u mnie wyszło takie jakby biszkoptowe ciasto ..w sumie nie wiem, czy takie powinno być, czy nie, bo różne komentarze czytałam na ten temat.Przepis znalazłam tutaj .

Ciasto
 (na ok. 11-12 placków o średnicy 26 cm):

  • 6 jajek (żółtka oddzielone od białek)
  • 300 g masła (rozpuszczonego i przestudzonego)
  • 1,5  szkl. cukru
  • 15 łyżek (lekko czubatych) mąki pszennej 
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • odrobina aromatu waniliowego
Krem:
  • 1200 ml śmietany kremówki 30%
  •  2/3 szk.cukru pudru
  • sok wyciśnięty z 1 cytryny
Żółtka utrzeć z cukrem na puszystą masę. Powoli wlewać rozpuszczone, ciepłe masło oraz aromat waniliowy. Mąki wymieszać z proszkiem do pieczenia i stopniowo dodawać do masy. Białka ubić ze szczyptą soli, na sztywno i połączyć z masą za pomocą dużej łyżki. 
Na papierze do pieczenia odrysować okrąg o średnicy 26 cm , na taki okrąg nałożyć 2 duże łyżki masy i równo rozsmarować. Piec w nagrzanym do 190°C piekarniku przez około 5-7 minut, do zarumienienia.Upieczony placek zdjąć z papieru i wystudzić na kratce kuchennej.Postąpić tak samo z resztą ciasta.
Śmietanę ubić z cukrem pudrem i sokiem z cytryny na sztywno i przekładać tą masą upieczone placki.Gotowe ciasto wstawić do lodówki, najlepiej na całą noc.


Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.