Ciasteczka Mikołajki i nie tylko

Kilka dni temu dostałam przesyłkę z super foremkami do wycinania ciasteczek..Bardzo fajna zabawa z takimi foremkami...Ja mam kilka takich foremek , a w sklepie internetowym Protonik znajdziecie duży wybór różnych foremek..świątecznych, z różnymi motywami..a nawet można sobie zamówić własny wzór..Polecam, bo naprawdę warto mieć takie foremki i potem piec pyszne ciasteczka..Ja już swoje foremki wykorzystałam do kilku rodzajów ciast i będą wpisy na blogu..a na początek pokażę Wam proste i szybkie do zrobienia ciasteczka bez jajek ..takie ciasteczka w sumie można zrobić i bez użycia foremek..Z okazji świąt mam też fajną foremkę z Mikołajem..ciasteczko po upieczeniu fajnie wygląda, a jeszcze fajnie będzie wyglądać jak to ciasteczko się udekoruje np.lukrem , posypką i śmiało wtedy  można dać komuś w prezencie..Ja w sumie nie mam cierpliwości do zdobienia i dekoracji,ale postaram się i może coś udekoruję..Pomysł na takie ciasteczka znalazłam tutaj, ja co prawda dodałam dodatkowo troszkę mąki pszennej, ale to chyba nie konieczne.No i ja nie miksowałam masła, a po prostu zagniotłam ciasto ręcznie.
  • 125 g miękkiego masła
  • 65 g cukru pudru
  • 225 g mąki krupczatki
  • 2-3 łyżki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1 1/2 łyżki zimnej wody
Masło zmiksować, aż będzie gładkie i jasne. Dodać cukier puder, mąkę, wanilię i wodę , zagnieść ciasto. Zawinąć w folię spożywczą i schłodzić w lodówce przez 30-60 min.Rozwałkować ciasto .Foremkę oprószyć dokładnie mąką (najlepiej zanurzyć całą w mące). Ciastka wykrawać stopniowo. Przyłożyć oprószoną foremkę do ciasta, odcisnąć trochę, ponownie oprószyć w mące, znów odcisnąć trochę, po 3 oprószeniu odcisnąć do końca.Ciasteczka ułożyć na blachach wyłożonych papierem do pieczenia.Piec w piekarniku rozgrzanym do 170 st. przez 15 – 20 min., aż ciasteczka będą jasno złote.

Komentarze