Markizy z płatkami owsianymi i marchewką

Ciasto na niedzielę musi być.Tym razem w sumie są to ciasteczka..każdy piecze jakie chce...ja szukałam inspiracji w necie i tak jakoś wpadłam na pomysł -wyzwanie kulinarne..Zobaczymy jak to będzie ,czy się uda..ale mam zamiar pokazać Wam i mojej rodzince też , że warzywa nadają się też do słodkich wypieków..Prawdę mówiąc na blogu jest kilka takich wpisów np.ze szpinakiem, kukurydzą, cukinią, ziemniakami, rabarbarem...ale jest jeszcze kilka warzyw , których do tej pory nie wykorzystałam do słodkich wypieków..Zaplanowałam taki jakby maraton słodkich wypieków z dodatkiem warzyw i postaram się przez tydzień [ chociaż nie wiem, czy mi się uda] coś upichić ..Na początek marchewka..pyszna do schrupania ,ale także w cieście lub ciasteczkach..ja upiekłam ciasteczka..ale może jeszcze kiedyś upiekę jakieś ciasto.Pomysł na takie ciasteczka znalazłam tutaj.Ja zrobiłam z większej porcji..pyszne ciasteczka można zjeść i bez przekładania..nawet może i smaczniejsze..chociaż te przełożone dżemem -u mnie malinowym też były pyszne.
Ciasteczka razem ze mną piekły :Marzenka, Małgosia, Kasia, Asa,Dorotka,Joasia,Magdalena,Ela.
  • 1 szkl. mąki pszennej 
  • 4 łyżki płatków owsianych
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 5 łyżek cukru
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 130 g masła lub margaryny
  • 1 marchewka o wadze około 80g
  • dżem truskawkowy lub malinowy
Marchewkę obrać i zetrzeć na tarce z drobnymi oczkami,następnie odcisnąć sok.Wszystkie składniki przełożyć do miski. Szybko zagnieść ciasto (w razie potrzeby dodać trochę mąki).Zawinąć w folię spożywczą i schować do lodówki na około 30 minut. Schłodzone ciasto krótko zagnieść i podsypując mąką, cienko rozwałkować. Z ciasta wycinać ciasteczka i układać je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Blaszkę z ciastkami wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec w temperaturze 160oC na funkcji termoobieg (na funkcji góra-dół 180oC) przez około 16-20 minut, aż ciastka się zezłocą. Po wyjęciu z piekarnika odstawić do całkowitego ostygnięcia.Ostygnięte ciastka składać ze sobą, smarując jedno dżemem.

Komentarze

  1. Bożenko pyszne ciacha. Dziękuję za wspólne wypieki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne ciasteczka, dzięki za wspólne pieczenie Bożenko :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super ciasteczka do pochrupania :) Dziękuję za wspólne wypiekanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie piękne! :)
    Zapraszam . https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny pomysł, ciasteczka wyglądają bardzo pysznie! dziękuję za wspólne pieczenie

    OdpowiedzUsuń
  6. Super ciasteczka :-) dziękuje za wspólne pieczenie :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.