Dżem "kiwi"

Wczoraj wieczorem zaszalałam..mąż zaglądał w garnek i dziwnie na mnie patrzył..Takiego dżemu nigdzie w sklepie nie znajdziecie..musicie zrobić sami..wystarczy cukinia, cukier, kwasek i galaretka..Ja z cukinii taki dżem robię co roku, ale pierwszy raz zrobiłam taki zielony..kiedyś robiłam z galaretką agrestową i nie był taki  zielony jak ten z dodatkiem galaretki kiwi..
  • 5 kg cukinii [ po obraniu i wydrążeniu]
  • 1 kg cukru
  • 4 galaretki kiwi
  • 5 łyżeczek kwasku cytrynowego
Cukinie obrać i wydrążyć nasiona, zetrzeć na tarce o dużych oczkach.Smażyć aż zgęstnieje.Pod koniec smażenia gdy dżem będzie gęsty i jednolity dodać cukier ,galaretki, kwasek.Całość smażyć jeszcze 30 minut.Nakładać do słoików i szybko zakręcać.


Róbmy przetwory 2016

Komentarze

  1. Super. Do tej pory jedynie kupowałam dżemy o smaku kiwi. Ale cóż.. może warto zrobić samemu ;)
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie http://snowarskakarolina.blogspot.com/
    PS: Obserwuję, liczę na rewanż.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolor rzeczywiście intryguje :)
    Dziękuję za udział w przetworowej akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W pierwszej chwili jak zobaczyłam zdjęcie dżemu to pomyślałam "Boże, jaki cudowny kolor!", potem przeczytałam przepis i okazało się, że kiwi jednak w nim nie ma. Ciekawy pomysł z tą cukinią, tylko jak to wszystko smakuje? ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają ciekawie,jeszcze takiego dżemu to ja nie jadłam, nie pomyśląłabym, że z cukinią można zrobić co ak na słodko, ale na spróbowanie przetestuję kilak słoiczków, niedawno kupiłam takie malutkie w dajarze wiec akurat sie przydadzą :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam 10 małych słoiczkow. Nie zdążyłam nawet zrobić zdjęcia. Wszystko zjedzone le jeszcze raz zrobie bo cukinia rośnie

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.